در ادارهکردن رستورانها باید مهارت، کاردانی، تحرک و فعالیت و کارورزی فوقالعادهای را انتظار داشت و فردی را برای این کار در نظر گرفت که توانائی انجام تشریفات رستوران را به شکل قابل قبولی داشته باشد و آگاهانه این کار سنگین را بپذیرد. مدیر تشریفات میتواند با استفاده از ابتکار، تجارب و حسن سلیقه خود خدمت شایان توجهی به میهمانان عرضه کرده، مشتریان را مجذوب ساخته و همچنین هتل و رستوران را در سطح بالاتر و قابلپسندتری جلوه دهد. بالابردن سطح کیفیت سرویس و خدمات هتلها، رستورانها و مراکز اقامتی و پذیرایی به منظور جلب رضایت مشتری و با هدف افزایش فروش و درآمد، زمانی تحقق خواهد یافت که با ارایه خدمات مناسب و مطابق با استانداردهای جهانی این صنعت همراه گردد. بدون شک این مهم میسر نخواهد شد مگر با آموزش پرسنل و آشنا نمودن آنان با دانش روز این صنعت.
شرکت زمین گشت پارس دارای مجوز برگزاری دورههای آموزشی میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری دوره آموزشی کوتاه مدت میزبانی را برگزار مینماید.
محل ثبت نام: سمنان.بلوار قائم.بلوار دانشجو. مرکز رشد فناوری دانشگاه سمنان. شرکت زمین گشت پارس.
این دوره شامل کار عملی در هتل نیز میباشد.